menusearch
ranjbarvahed.ir

قوانین ساختمانی بازدارنده نیست

header
۱۳۹۸/۹/۴ دوشنبه
(1)
(0)

قوانین ساختمانی بازدارنده نیست

قوانین ساختمانی بازدارنده نیست

تخلف در ساخت و ساز و رعایت نکردن اصول فنی و مهندسی در این زمینه علل زیادی دارد که لازم است ریشه یابی شود. افرادی که با بی توجهی به مقررات و تنها برای تامین منویات و منافع خود در اراضی ممنوعه و بی توجه به اصول فنی ساختمان سازی می‌کنند، منافع دیگر شهروندان را نیز به مخاطره می‌اندازند.
به گزارش خبرنگار ایمنا، خانه، محل های کسب و پیشه و املاک و مستقلات در شمار مهم ترین سرمایه های مادی هر فرد است، بنابراین استحکام بنا و رعایت اصول فنی در ساخت و ساز و رعایت مقررات قانونی در اخذ اسناد و مجوزهای مربوط به آن ها، بسیار مهم است به همین دلیل نهادهای نظارتی از قبیل شعب سازمان ثبت اسناد و املاک، نظام مهندسی و کنترل ساختمان و شهرداری ها با توسل به قوانین موضوعه در این زمینه، تلاش می‌کنند با اعمال جرایمی از قبیل قلع و قمع تمام یا بخشی از مستحدثات و اخذ جریمه و ابطال قراردادها از احداث ساختمان ها و نقل و انتقال اراضی خلاف ضوابط قانونی و فنی جلوگیری کنند.
شهر گوگد در بخش مرکزی شهرستان گلپایگان نیز با چالش احداث ابنیه در اراضی زراعی و ممنوعه و ساخت و ساز بدون اخذ مجوز قانونی مواجه است؛ هر چند مدیران شهری در گوگد از سالیان گذشته تلاش کرده اند با طرح پرونده های تخلفات ساختمانی در کمسیون ماده ۱۰۰ و توسل به دیگر ابزارهای قانونی مانع از ادامه این روند شوند، اما این معضل همچنان وجود دارد.
ضرورت بازنگری در قانون شهرداری ها
حسین علی محمدی شهردار گوگد می‌گوید: امروزه اکثریت ساخت و سازها با مجوز شهرداری ها انجام می‌شود، اگر ساخت و سازهایی خارج از محدوده قانونی شهر انجام شده باشد، باعث بروز مشکلاتی برای شهر می‌شود و شهرداری در کمیسیون ماده ۱۰۰ برای تخریب، جریمه یا تخریب اضافه بنا رأی صادر می‌کند و مالک ملزم به اجرا است.
وی می‌افزاید: اگر بعضی ساخت و سازها در زمین های با کابری های غیر مرتبط انجام شده باشد شهرداری تا موقعی که در کمیسیون مربوطه تغییر کاربری انجام نشود یا در کمیسیون ماده پنج راه و شهرسازی اقدامی درخصوص آن صورت ندهد قوانین ساختمانی بازدارنده نیست

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
 search

شبکه های اجتماعی

telegramaparatinstagram